مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

اهداف زوج درمانی

جمعه, ۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶ ب.ظ

اهداف زوج درمانی

اهداف زوج درمانی و نقش زوج درمانگر چیست؟ چرا باید به زوج درمانگر مراجعه کنیم؟

شاید بسیاری از زوجینی که در زندگی خود به مشکل برخورد کرده اند و برای حل مشکلات خود به یک زوج درمانگر مراجعه نمی کنند این است که از اهداف زوج درمانی اطلاعاتی ندارند و یا نمی دانند که یک زوج درمانگر چه نقشی در حل این مشکلات دارد. طبیعتا ممکن است هر زوجی در زندگی زناشویی خود دچار مشکلاتی شوند که با بررسی های انجام شده می توان گفت اکثر آن ها توسط زوجین حل می شود ولی برخی دیگر به قدری است که دیگر زوجین به یکدیگر اعتماد ندارند.

یکی از نقش های اصلی زوج درمانگر این است که زوجین را با واقعیت های پیش آمده رو به رو کند و اعتماد از دست رفته بین آن ها را بار دیگر بازگرداند. در مراحلی از زندگی افراد با تضادهای رفتاری با یکدیگر رو به رو می شود که زوج درمانگر تلاش می کند تا زوجین آموزش ببینند چطور اعتراض خود را به یکدیگر منتقل کنند به گونه ای که به روح و جسم یکدیگر حمله کنند. متاسفانه جامعه ما نشان می دهد که اکثر اختلافات زوجین به دلیل آموزش های غلط و حتی ناآگاهی زوجین از روابط زناشویی می باشد که باعث بروز چنین مشکلاتی می شود.

از دیگر اهداف زوج درمانی می توان گفت که زوج درمانگر کمک می کند تا زوجین مشکلات و دغدغه های زندگی خود را حل و فصل کنند و زوج درمانگر به آن ها آموزش می دهد تا چطور با مشکلات زندگی کنار بیایند. ارائه راهکار و رفع مشکلات زوجین از وظایف زوج درمانگر می باشد که این موارد در جلساتی که برای آن ها در نظر گرفته شده است به آن ها ارائه می شود.

چرا زوج درمانی انجام می شود؟

اهداف زوج درمانی

ما هر زمان که به پزشک مراجعه می کنیم به دلیل بیماری های جسمانی می باشد که با گذراندن طول درمان می توان بهبودی کامل را به دست آورد اما برخی دیگر از بیماری ها بر روی روح و روان افراد تاثیر می گذارد که برای بهبودی این شرایط باید به یک روانشناس مراجعه کرد. در مرحله ای از زندگی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که به طور مستقیم بر روح و روان افراد تاثیر بگذارد و باعث ضربه خورده به احساسات و یا حتی افسردگی شود.

برخی از این مشکلات در زمان ازدواج رخ می دهد و زوج درمانی می تواند به هر نوعی از ازدواج که در هر مرحله ای باشد کمک کند. برای زوج هایی که در زندگی خود به مشکل خورده اند، بهترین گزینه زوج درمانی می باشد که زوج درمانگر با علم و دانشی که دارد به آن ها کمک می کند تا بهتر و منطقی تر به مسئله نگاه کنند و راه های مناسبی را به آن ها پیشنهاد می کند.

زمانی که برای زوج درمانی اقدام می کنید، حرف ها و مشکلات خودتان را به راحتی و بدون سانسور برای زوج درمانگر بیان کنید تا بتواند بهترین تصمیم و راه حل را برای برطرف کردن مشکلات شما پیدا کند.

مزیت و اهداف زوج درمانی

اهداف زوج درمانی

  • مشاوره می تواند پذیرش عاطفی بین زوجین را بهبود ببخشد.
  • زوج درمانی به زوجین کمک می کند تا اختلافات را تشخیص دهند.
  • می تواند صمیمیت و ارتباط را تعمیق ببخشد.
  • کمک می کند تا راحت تر بتوانید احساسات خود را بیان کنید.
  • باعث می شود تا شریک زندگی خود را بهتر بشناسید.
  • می تواند به ارتقا خود آگاهی و رشد شخصی کمک کند.
  • می تواند از وخیم تر شدن اختلافات جلوگیری کند.

برای چه مشکلاتی می توانیم به زوج درمانگر مراجعه کنیم؟

اهداف زوج درمانی

  • مشکلات در برقراری روابط اجتماعی

عدم برقراری ارتباط میان زوجین باعث می شود تا هر دو طرف از اخلاقیات و روحیات یکدیگر مطلع نشوند و همچنین نتوانند مشکلات خود را بیان کنند. همین موضوع باعث می شود تا رفته رفته اعتماد بین زوجین از بین برود و شروع مشکلات زندگی باشد. زوج درمانگر به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید احساسات و مسائل مربوط به خودتان را بیان کنید تا شریک زندگی شما از آن ها مطلع شود و پنهان کردن آن ها باعث ضربه خوردن به هر دو طرف می شود.

  • سو مصرف مواد مخدر

مواد مخدر یکی از مشکل ترین بحران هایی است که در صورت مبتلا شدن یکی از اعضای خانواده به آن، به سختی می توان از آن رهایی پیدا کرد و ضربه سنگینی به زندگی زوجین و خانواده آن ها وارد می کند. مصرف مواد مخدر باعث می شود تا خشونت و عصبانیت بیشتر شود و همچنین روابط بین زوجین خدشه دار می شود و در نتیجه اعتماد و احترام طرفین از بین می رود. زوج درمانگر بهترین گزینه برای درمان و برطرف کردن این مشکل می باشد اگرچه افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند به سختی به یک روانشناس مراجعه می کنند تا مشکلشان برطرف شود و اطرافیان آن ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

  • خشونت و عصبانیت

عدم کنترل خشم و عصبانیت یکی از مشکلاتی است که می تواند زندگی را تحت تاثیر قرار دهد و هر یک از زن و شوهر ممکن است به دلیل شرایط مختلفی که رخ می دهد نتوانند خشم و عصبانیت خود را کنترل کنند. تبدیل شدن عصبانیت به یک عادت باعث می شود تا زوج آسیب های روحی و روانی و یا حتی در موارد شدیدتر آسیب های جسمانی وارد شود. زوج درمانگر با برگزاری جلسات جداگانه و مشترک می تواند باعث رفع این مشکل شود و می تواند زوجین را در این زمینه راهنمایی کند.

  • مشکلات رابطه جنسی

مشکلات رابطه جنسی یکی از مواردی است که ممکن است هر زوجی در زندگی خود آن را تجربه کند و این مسئله یکی از حیاتی ترین مسائل زندگی می باشد که باید آن را جدی گرفت. یکی از اصلی ترین دلایل مشکلات زوج که اغلب باعث بروز دعوا و حتی طلاق می شود، همین مسائل رابطه جنسی می باشد. اگر در دوران جوانی و پیش از ازدواج این موضوعات به جوانان آموزش داده شود شاهد کمتر شدن مشکلات زندگی زناشویی به ویژه در زمینه مسائل رابطه جنسی خواهیم بود.

از طرفی زوجین ممکن است این مسائل را سانسور کنند و برای برطرف کردن مشکلات خود هیچگاه این مسائل را مطرح نکنند. چنین موضوعاتی به دلیل این که شامل زندگی شخصی زوجین می شود باید فقط به یک روانشناس قابل اعتماد بیان شود. بیان کردن این مسائل پیش خانواده ها، دوستان و یا حتی افراد غریبه به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که باعث به خطر افتادن زندگی شما می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهداف زوج درمانی و همچنین مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی