مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

افسردگی بعد از شکست عشقی

جمعه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴ ب.ظ

افسردگی بعد از شکست عشقی

افسردگی بعد از شکست عشقی یکی از مشکلاتی است که اکثرا در زندگی جوانان رخ می دهد و این به دلیل آموزش های نادرست و رو به رو نشدن با واقعیت های جامعه می باشد. متاسفانه سن افسردگی بعد از شکست عشقی به نوجوانان هم رسیده است و امروزه با وجود فضای پهناور مجازی، انتخاب یک دوست کار سختی نیست و وابستگی به یکدیگر باعث می شود تا یک حس دوستانه در ابتدا بین دو فرد شکل بگیرد.

عوامل شکست عشقی متفاوت است و می تواند به دلیل وارد شدن به رابطه عاشقانه با فردی اشتباه ، فرار از تنهایی و ... باشد که ممکن است این اتفاق قبل یا بعد از ازدواج باشد. شکست عشقی در زندگی افراد مختلف اثر متفاوتی دارد اما در حالت کلی بسیاری از افراد فکر می کنند که با شکست عشقی دیگر فرد به زندگی سابق خود باز نمی گردد و از بسیاری علایق خود دست می کشد و نسبت به کار و حرفه و یا درس خود بی توجه می شوند و حتی از اطرافیان خود یعنی دوستان و خانواده فاصله می گیرند و خود را غرق افسردگی می کنند.

افسردگی بعد از شکست عشقی قابل درمان می باشد و باید به فردی که دچار این اتفاق شده است زمان داد و همچنین برای درمان افسردگی باید به یک روانشناس مراجعه کرد. مشاوره افسردگی بعد از شکست عشقی باعث می شود تا فرد طی گذشت زمان اتفاق های گذشته را فراموش کند و زندگی جدیدی را شروع کند و این بار یک تجربه کامل از گذشته به دست می آورد که دوباره چنین مشکلی برای او یا طرف مقابل پیش نیاید.

مدیریت افسردگی بعد از شکست عشقی

افسردگی بعد از شکست عشقی

  • درد و دل کردن با یک فرد قابل اعتماد

گفتن چنین موضوعی پیش هر کسی اصلا کار درستی نمی باشد و به جای بهتر شدن حال شما ممکن است تاثیر برعکسی داشته باشد. اما صحبت کردن در این باره می تواند باعث تخلیه روحی و روانی فرد شود و اگر شخص قابل اعتمادی در زندگی خود دارید، می توانید با او درد و دل کنید و این کار باعث می شود تا غم ناشی از شکست عشقی کمتر شود.

  • توجه به علایق خود

اگر که به سرگرمی خاصی علاقه داشتید اما هیچ وقت فرصت پرداختن به آن را نداشتید اکنون وقت آن است که زمان خود را به فعالیت هایی اختصاص دهید که از انجام آن لذت ببرید این باعث می شود که از تمرکز به غم و غصه دست بردارید. کارهایی که باعث می شود تا اتفاقات گذشته را فراموش کنید را انجام دهید.

  • مسافرت

مسافرت و فاصله گرفتن از اتفاقاتی که بعد از شکست عشقی برای افراد افتاده است بهترین گزینه می باشد و باعث کمتر شدن افسردگی بعد از شکست عشقی می شود.

  • مدیریت زمان

زمانی که یک رابطه با شکست مواجه می شود، یک شکاف بزرگ در زندگی ایجاد می شود زیرا شما اوقاتی را با او می گذراندید اکنون خالی شده و در این زمان ها احساس پوچی خواهید داشت و باید خلاء ایجاد شده در زندگی تان را با چیزهای دیگری پر کنید. تمرکز بر روی شغل، کارهای نیمه تمام خانواده و ارتباط بیشتر با آن ها و همچنین با دوستان می تواند فرصت خوبی باشد که کار هایی را که نمی توانستید انجام دهید را به اتمام برسانید .

  • نیمه پر لیوان را ببینید

اگر چه دوران سختی را می گذرانید اما می توانید نیمه پر لیوان را ببینید و این که چقدر خوب که رابطه تان بیشتر از این پیش نرفته و آسیب های بیشتری به شما وارد نشده و به تجربه هایی که از این رابطه به دست آورده اید فکر کنید و یاد بگیرید که چگونه خودتان را دوست داشته باشید و در فرصت های بعدی اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

  • فکر نکردن به شخص و اتفاقات گذشته

فکر کردن به شخص مورد نظر باعث آزار شما می شود و همچنین باعث پایدار ماندن افسردگی بعد از شکست عشقی می شود. درباره ی او صحبت نکنید هر چقدر که خود را درگیر او کنید بیشتر اندوهگین خواهید شد و زمان بیشتری طول می کشد تا بهبود پیدا کنید. به همین دلیل همه ی راه های ارتباطی و هرگونه تماس را قطع کنید و سعی کنید که خودتان باشید تا وقت کافی برای فراموش کردن کامل رابطه را داشته باشید. شکست عشقی بسیار دشوار است اما زمانی که احساسات خود را بپذیرید و روی آن ها آگاهی داشته باشید می توانید تشخیص دهید که باید تمرکز خود را روی آینده نیز بگذارید و بدانید که تجربه ی بسیاری آموخته اید که در آینده از آن ها استفاده خواهید کرد.

درمان افسردگی بعد از شکست عشقی

افسردگی بعد از شکست عشقی

افراد که دچار افسردگی بعد از شکست عشقی شده اند را تنها نگذارید و به آن ها حس مثبت انتقال دهید و مهمترین کاری که می توانید برای آن ها انجام دهید این است که آن ها را تشویق کنید که در جلسات مشاوره افسردگی بعد از شکست عشقی حضور پیدا کند. شرکت در جلسات مشاوره باعث می شود تا فرد خیلی زودتر بتواند با اتفاقات پیش آمده کنار بیاید و سریع تر به زندگی عادی خود بازگردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت مشاوره می توانید با کارشناسان مجموعه انتخاب کلینیک تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی