مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

پیشگیری از افسردگی

پنجشنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۳۶ ق.ظ

پیشگیری از افسردگی

راه های پیشگیری از افسردگی چیست و چه کارهایی را انجام دهیم که به افسردگی مبتلا نشویم؟

افسردگی یک بیماری روحی و روانی است که تاثیری در وضعیت جسمانی افراد ندارد و برای همین تشخیص افسردگی توسط مشاور و درمانگر امکان پذیر می باشد و اگر یک فرد دچار افسردگی شده باشد، باید برای درمان به یک روانشناس مراجعه کند. افسردگی در زندگی افراد ریشه از یک اتفاق در زندگی آن ها دارد و یا عادت های بد زندگی باعث می شود تا فرد از زندگی خود لذت نبرد و همین در طول زمان باعث به وجود آمدن افسردگی می شود.

پیشگیری از افسردگی باعث می شود تا در مسیر غلط و اشتباه زندگی پا نگذاریم و همه این ها به خود افراد بستگی دارد. این بیماری توانمندی انسان را در رفتار و عملکرد، تفکر و احساس تحت تأثیر قرار می ‌دهد، فرد به نوعی منزوی و گوشه‌ گیر می ‌شود و ارتباط او با اطرافیان کاهش می‌ یابد. این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید که راه های پیشگیری از افسردگی چیست و جواب آن را در ادامه مطالب می توانید مطالعه کنید.

مشاوره افسردگی

راه های پیشگیری از افسردگی

  • برنامه ریزی

داشتن برنامه ریزی و یک هدف مشخص در زندگی باعث می شود تا هر روز کارهای خود را با نظم و به موقع انجام دهید و وقتی طبق برنامه ریزی خود پیش بروید، خود به خود یک حس خوب به شما دست می دهد و رفته رفته به هدف خود نزدیک می شوید. اگر برنامه روزانه خود احساس خوبی ندارید، حتما برای تغییر آن اقدام کنید و کارهایی که دوست دارید را انجام دهید.

  • خواب کافی

خواب کافی در داشتن انرژی در طول روز مطلب بسیار مهمی می باشد و اگر ساعاتی از شبانه روز را به استراحت اختصاص ندهید، در طول روز انرژی انجام هیچ کاری را ندارید و مدام احساس خستگی می کنید و باعث می شود به هدف هایی که دارید نرسید و همین موضوع در طول زمان باعث افسردگی در افراد می شود. زود خوابیدن در شب و صبح زود بیدار شدن یکی از مهمترین راه های پیشگیری از افسردگی می باشد.

  • ارتباط با خدا

یاد خدا همیشه باعث وجود آرامش در افراد می شود و هر زمان که در زندگی به مشکل خوردید، راز و نیاز با خدا را فراموش نکنید و قطعا تاثیر مثبتی در روحیه و رفتارهای شما دارد.

  • داشتن هدف های کوچک و بزرگ

اگر در گذشته برای رسیدن به خواسته های خود همیشه شکست می خوردید، این بار برای خود هدف های کوچک و بزرگ معین کنید و هر بار برای رسیدن به یک هدف تلاش کنید و انرژی که از موفقیت رسیدن به اهداف خود را به دست آوریده اید، برای رسیدن به اهداف بعدی استفاده کنید. خرید منزل، ماشین، گوشی، ازدواج، مسافرت، تفریح با دوستان، تحصیل و ... جزو اهدافی هستند که می توانید آن ها را انتخاب کنید.

  • ارتباط برقرار کردن با دیگران

تنهایی باعث به وجود آمدن یک حس غم انگیز در افراد می شود و اگر فردی در طولانی مدت تنها باشد (منظور از تنهایی نداشتن دوست، نداشتن ارتباط با خانواده و فامیل می باشد) قطعا دچار افسردگی می شود و به تنهایی عادت می کند. ارتباط برقرار کردن با اطرافیان باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در افراد می شود و حتی داشتن یک دوست صمیمی باعث می شود تا از بروز افسردگی پیشگیری کنید.

  • دوری از سیگار و دخانیات

متاسفانه برخی از افراد هر زمان که در زندگی خود به بن بست برخورد می کنند به سیگار و دخانیات روی می آورند با این تفکر که مصرف سیگار و دخانیات از فشارهای روانی آن ها می کاهد که این باور کاملا غلط است و این راه باعث تشدید افسردگی در افراد می باشد. برای جلوگیری از این موضوع باید از یک روانشناس و درمانگر کمک گرفت و مصرف دخانیات هیچ کمکی برای کاهش فشارهای روانی نمی کند.

  • مثبت اندیشی

افکار آدم در زندگی می توانید در آینده آن ها و حتی اطرافیان تاثیرگذار باشد و اگر همیشه افکار مثبتی در هر زمینه و موضوعی داشته باشید، هر گونه مشکلی که برایتان پیش بیاید می توانید خودتان آن را مدیریت کنید و هیچ تاثیر منفی در زندگی شما نگذارد. از جملات مثبت استافده کنید و با افرادی که حس مثبت اندیشی دارند ارتباط برقرار کنید تا روحیه قوی و مستحکمی پیدا کنید و این باعث پیشگیری از افسردگی می شود.

  • به خودتان اهمیت دهید

و اما آخرین مسئله که پرداختن به آن خیلی ساده است، اهمیت دادن به خودمان است. تا زمانی که افراد اهمیتی به خودشان ندهند و خودشان را دوست نداشته باشند، نمی توان کاری را پیش برد. پوشیدن لباس هایی که دوست دارید، رفتن به مسافرت، تفریحات با دوستان، رفتن به خرید، وقت گذاشتن برای خود در طول روز، انجام ورزش و ... از جمله کارهایی است که افراد باید در برنامه روزانه و اهداف خود به آن ها توجه داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت مشاوره می توانید با کارشناسان مجموعه انتخاب کلینیک تماس حاصل نمایید.

شماره تماس

021-22893591-2 – 0902-1999201-2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی