مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

۳۱
خرداد
۰۱

اهمیت زوج درمانی

تا به حال به اهمیت زوج درمانی در زندگی زناشویی دقت کرده اید؟  زوج درمانی یکی از راه های درمانی است و کمک می کند زوج هایی که در زندگی و روابط خود دچار مشکل شده اند، طی چندین جلسه و مشاوره مشکلات خود را برطرف کنند. زندگی زناشویی یک مسیر طولانی با پیچیدگی های خاص خود را دارد و هر زوجی ممکن است در این مسیر با مشکلاتی مواجه شود و به تنهایی تنواند از این مشکلات عبور کند.

بسیاری از زوج هایی که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند ممکن است به طور کامل با خصوصیات رفتاری یکدگیر آشنا نباشند و البته این موضوع همیشه اتفاق نمیافتد و اگر مشاوره های قبل از ازدواج را گذرانده باشند، به ندرت این مشکلات پیش می آیند اما برخی از زوج ها به این موضوع توجهی نمی کنند و پس از آغاز زندگی زناشویی، دچار مشکل می شوند و برای درمان و برطرف کردن مشکلات خود، باید به زوج درمانی روی بیاورند.

متاسفانه بسیاری از این اتفاق ها به دلیل ناآگاهی و نبود آموزش کافی در زندگی زناشویی می باشد و این ناآگجاهی باعث می شود تا زوج ها در زندگی خود با مسائلی مانند مسائل عاطفی، خشونت، بی محلی، کم توجهی، نبود احترام، اختلالات رفتاری و ... مواجه شوند. خبر خوب این است که با توجه به اهمیت زوج درمانی و جایگاه آن در جامعه، این مشکلات قابل حل می باشد و زوج هایی که با شریک زندگی خود به هر مشکلی خورده باشند، با مشاوره زوج درمانی و گذراندن دوره های درمانی می توان آن را برطرف کرد.

دکتر مریم باقری روانشناس بالینی و درمانگر اختلالات زوج درمانگر می باشند و در جلسات درمانی خود به زوجین کمک می کند تا مشکلات و اتفاقاتی که در زندگی مشترک برای آن ها پیش آمده است را برطرف کنند و یک زندگی جدید و عاشقانه جدیدی را با شریک زندگی خود آغاز کنند.

اهمیت زوج درمانی در زندگی زناشویی

اهمیت زوج درمانی

اهمیت زوج درمانی زمانی مشخص می شود که اختلافات و مشکلات یک زوج به قدری زیاد می شود که نمی توانند خودشان مشکلاتشان را برطرف کنند. در زندگی زناشویی گاهی اوقات ممکن است زوج ها با یکدیگر اختلاف نظراتی داشته باشند و همین موضوع باعث دلخوری از یکدیگر می شود و در اکثر موارد این موضوعات در کمترین زمان و توسط خود زوجین برطرف می شود. در مواردی برخی از زوج ها اختلافاتشان به قدری بالا می گیرد که طرفین به فکر جدایی از یکدگیر هستند و این گزینه راه چاره می دانند.

خانواده ها نقش بسیار مهمی در این مشکلات و اختلافات دارند اما با بررسی های انجام شده می توان گفت که اکثر خانواده های زوجین حق را به فرزند خود می دهند و راضی به پایان مشکلات نیستند. این موضوع به همان ناآگاهی و نداشتن دانش کافی در این زمینه مربوط می شود و همیشه دخالت های بی موقع باعث می شود تا تنش ها بیشتر شود. به عنوان مثال زمانی که یک فرد دچار بیماری می شود به یک پزشک متخصص مراجعه می کند و یا زمانی که اتومبیل شما به تعمییرات نیاز دارد شما به یک مکانیک ماهر مراجعه می کنید.

زوج درمانی یکی از روش های درمانی مرسوم می باشد و برای درمان این موضوع باید حتما به یک زوج درمانگر متخصص و قابل اعتماد مراجعه کرد و مطرح کردن مسائل خصوصی زندگی به غیر از زوج درمانگر اصلا جایز نیست.

تاکنون پیش نیامده است که کسی که بیمار شده باشد به آتش نشانی مراجعه کند و فردی که اتومبیلش خراب شده باشد به بانک مراجعه کند! برای حل کردن مشکلات زناشویی و اختلافاتی که در زندگی مشترک پیش می آید، باید به یک زوج درمانگر مراجعه کرد تا بررسی مسائل و مشکلات شما، راه درمانی را به شما معرفی کند. زوج درمانگر بدون طرفداری و قضاوت طرفین طی جلساتی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، با بررسی شرایط زوجین نقاط ضعف و قوت آن ها را مشخص می کند و راه درست زندگی و ارتبط برقرار کردن با یکدگیر را به آن ها نشان می دهد.

در اکثر موارد زوج هایی که در زندگی خود با مشکلات زناشویی مواجه شده بودند، با گذراندن جلسات درمانی در کنار یک زوج درمانگر به زندگی عادی خود بازگشته اند و حتی بسیاری از افرادی که جدایی و طلاق را تنهاترین گزینه می دانستند، بار دیگر به زندگی خود بازگشته اند. زوج هایی که در زندگی خود با مشکلاتی مواجه شده اند می توانند با مطرح کردن مشکل خود به یک زوج درمانگر به فکر درمان و حل مشکل خود باشند و مراجعه به موقع و درمان به موقع باعث می شود تا جلوی مشکلات بیشتر گرفته شود.

زوج درمانی شامل چه مواردی می باشد؟

اهمیت زوج درمانی

در زندگی زناشویی ممکن است مشکلاتی پیش آید که برای هر دو طرف و یا فقط یک نفر آزار دهنده باشد و این مشکلات فقط مربوط به دعوا و اختلاف نظرات در زندگی نمی باشد. در جامعه ما متاسفانه مشکلات بسیاری در زندگی زناشویی وجود دارد که به وضوح نادیده گرفته می شود تاثیرات آن بعدها بر روی زندگی زوج ها دیده می شود. مشکلاتی که ممکن است زوج ها در زندگی خود با آن ها مواجه شوند به شرح زیر می باشد:

  • اختلافات رفتاری
  • بی محلی
  • بی احترامی
  • داشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • کم شدن علاقه به یکدیگر
  • مشکلات جنسی
  • اعتیاد به تلفن همراه و اینترنت
  • مهمانی ها و مسافرت های مجردی بیش از اندازه
  • نداشتن کنترل اعصاب و خشونت مداوم
  • دعوا و ضرب و شتم
  • و ....

اهمیت زوج درمانی در بین خانواده ها و زوج ها باید جدی گرفته شود چرا که بدون دانش و آگاهی لازم در این زمینه ممکن است به جدایی طرفین و یا بیشتر شدن اختلافات شود.

روش های درمانی

اهمیت زوج درمانی

پس از پی بردن به اهمیت زوج درمانی و نقش زوج درمانگر در برابر مشکلات به وجود آمده، می توان با مطرح کردن مشکلات خود به یک زوج درمانگر، روش های درمانی که برای شما در نظر گرفته شده است را انجام دهید و تاثیر آن را در زندگی خود ببینید. یکی از موضوعاتی که در روش های درمانی وجود دارد این است که درمان کامل زوجین و برطرف شدن مشکلات به خود طرفین بستگی دارد و اگر واقعا به دنبال درمان مشکلات خود هستند، باید به درمان خود پایبند باشند.

روش های درمانی توسط زوج درمانگر به زوجین اعلام می شود و هر مشکل و یا اختلافی که بین زوجین وجود دارد متفاوت است و زوج درمانگر برای هر مشکلی درمان خاصی ارائه می دهد. درمان اختلافات زناشویی به زمان نیاز دارد و در یک جلسه نمی توان تفکرات و عقیده زوجین درست شود و باید در جلسات مشترک و جداگانه مشکلات بررسی شود تا بهترین درمان برای زوجین انجام شود.

دکتر مریم باقری از ابتدا تا انتهای درمان در کنار شما می باشد و با انتخاب کلینیک می توانید مشکلاتی که در زندگی زناشویی برای شما پیش آمده است را برطرف کنید و بار دیگر به زندگی خود بازگردید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه انتخاب کلینیک تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شماره تماس

021-22893591-2 - 0902-1999201-2

  • علی عباسی