مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

تفاوت نرم افزار ایلاستریتور و فتوشاپ

پنجشنبه, ۹ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵ ق.ظ

تفاوت نرم افزار ایلاستریتور و فتوشاپ

نرم افزار ایلاستریتور و فتوشاپ دو نرم افزار قدرتمند گرافیکی می باشند که هر دو در دو زمینه متفاوت کاربرد دارند و ما در این مطلب قصد داریم تفاوت نرم افزار ایلاستریتور و فتوشاپ را برای شما شرح دهیم. اکثر ما با نرم افزار فتوشاپ آشنایی داریم و این نرم افزار قدرتمندترین نرم افزار در زمینه ویرایش عکس و تصاویر می باشد و در سراسر جهان مخاطبان بسیاری دارد. در کنار نرم افزار فتوشاپ نرم افزار دیگری به نام نرم افزار ایلاستریتور وجود دارد که این نرم افزار در زمینه طراحی عکس، لوگو، وکتور، اینفوگرافیک و ... کاربرد دارد و بسیاری از هنرجویان این دو نرم افزار را یکی می دانند.

برای این که بین این دو نرم افزار یکی را انتخاب کنید باید ببینید که در چه زمینه ای قصد دارید فعالیت کنید و پس از آن می توانید در دوره آموزشی مورد نظر شرکت نمایید. پس از بررسی تفاوت نرم افزار ایلاستریتور و فتوشاپ می توانید تصمیم قطعی خود را برای یادگیری این دو نرم افزار بگیرید و حتی برخی از هنرجویان برای گسترش فعالیت های خود هر دو نرم افزار را آموزش می بینند و این یک مزیت بزرگ به شمار می رود و می توان به طور همزمان در زمینه طراحی و ویرایش تصاویر فعالیت کرد.

دوره های آموزش نرم افزار ایلاستریتور هر ساله در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب زیر نظر اساتید برجسته کشور در یک محیط کاملا آموزشی به همراه بهترین و بروزترین سیستم های آموزشی برگزار می شود و این دوره ها به گونه ای برگزار می شود که در پایان دوره هنرجو آماده ورود به بازار کار باشد. در پایان دوره، از طرف مجتمع فنی تهران یک مدرک معتبر دو زبانه به هنرجویان ارائه می شود و این مدرک مورد تایید اکثر شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی می باشد و حتی در خارج از ایران هم کاربرد دارد. جهت شرکت در دوره آموزش نرم افزار ایلاستریتور می توانید از طریق وب سایت این مجموعه اقدام به ثبت نام نمایید.

نرم افزار ایلاستریتور

در نرم افزار ایلاستریتور تصاویر به صورت وکتوری می باشند و از خطوط و ابعاد با کمک فرمول های ریاضی تشکیل شده است و این موضوع کمی پیچیده است ولی ارتباطی به آموزش این نرم افزار ندارد. برای درک این موضوع یک دایره را تصور کنید که رنگ و ابعاد مشخصی دارد و اگر این دایره را بزرگتر کنید، همان ابعاد و رنگ باقی می مانند و فقط اندازه آن با ضریب خاصی افزایش پیدا می کنند. تصاویر وکتوری از خطوطی تشکیل شده اند که با زوم کردن بر روی آن ها دچار کاهش کیفیت نمی شوند و این یک مزیت بزرگ برای این نرم افزار می باشد.

نرم افزار فتوشاپ

در نرم افزار فتوشاپ، ساختار تصاویر به صورت پیکسلی می باشد و هر پیکسل از یک مربع کوچک تکشیل شده است که در کنار هم یک تصویر را می سازند و هر چه تعداد این پیکسل ها در یک تصویر بیشتر باشد، تصویر کیفیت بهتری دارد ولی با زوم کردن بر روی این تصویر از کیفیت آن ها کاسته می شود و پیکسل ها بیشتر مشخص می شوند. به طور مثال دوربین های فیلم برداری به صورت پیکسلی هستند و با زوم کردن بر روی آن ها، کیفیت آن کاهش پیدا می کند. اما این تصاویر پیکسلی مزیت هایی هم دارند و یکی از آن ها این است که تصاویر پیکسلی دارای رنگ های نزدیک به واقعیت می باشد و تصاویر جزئیات بیشتری دارند.

آموزش نرم افزار ایلاستریتور

حالا که تفاوت نرم افزار ایلاستریتور و فتوشاپ را مطالعه کرده اید، می توانید برای یادگیری یکی از این دو نرم افزار اقدام نمایید. دوره های آموزش نرم افزار ایلاستریتور به صورت عملی و تئوری برگزار می شود و هنرجویان به طور کامل کار با نرم افزار را در این دوره ها آموزش می بینند و پس از پایان دوره می توانند پروژه های انجام شده توسط این نرم افزار را ارائه دهند. اهداف مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب این است که دوره های آموزشی را با توجه به نیازهای بازار کار برگزار می کند و هنرجویان به گونه ای آموزش می بینند که در زمان ورود به بازار کار به حرفه مورد نظر تسلط کامل دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

تلفن: 66939772 – 66933439 – 66576455

نظرات  (۱)

ممنون بابت اشتراک این مطلب خوب تون.

مشتاق شدم که نرم افزار ایلاستریتور رو هم یه امتخانی بکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی