مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

تعمیر اواپراتور یخچال

چهارشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳ ب.ظ

اواپراتور یکی از قطعات اصلی یخچال می باشد و نقش مهمی در سیستم سرمایشی یخچال دارد و خرابی این قطعه باعث می شود تا یخچال عملیات خنک سازی را به خوبی انجام ندهد و سرمای داخلی یخچال کاهش یابد. نحوه عملکرد اواپراتور بدین صورت است که گاز را از حالت مایع به بخار تبدیل می کند و فرآیند سرماسازی شکل می گیرد. تعمیر اواپراتور یخچال به کار حساس می باشد و حتما باید تعمیرکاران متخصص این کار را انجام دهند. اگر میزان خرابی اواپراتور زیاد باشد به گونه ای که غیر قابل تعمیر باشد، باید آن را تعویض کنید.

اواپراتور در پشت یخچال قرار دارد و به صورت لوله های پیچ در پیچ دیده می شوند و با توجه به برند هر یخچال، نوع و شکل اواپراتور متفاوت می باشد. گاز مبرد یخچال پس از تبدیل شدن به مایع، از طریق لوله های پیچ در پیچ که در پشت یخچال قرار دارند وارد اواپراتور می شوند و در این بخش به شکل بخار در می آید و پس از آن، فشار گاز در اواپراتور کاهش پیدا می کند و در نتیجه منجر به خنک شدن فضای داخلی یخچال می شود.

اگر متوجه کاهش سرمای داخل یخچال شدید، به احتمال زیاد باید برای تعمیر اواپراتور یخچال اقدام نمایید و می توانید این کار را به تعمیرکاران متخصص شرکت نلی هوم بسپارید. شرکت نلی هوم صفر تا صد تعمیر یخچال شما را با بهترین کیفیت و به صورت تضمینی برای شما انجام می دهد و دیگر نیازی نیست بابت خرابی یخچال خود نگران باشید. شرکت نلی هوم تمامی خدمات تعمیر یخچال خود را در منزل ارائه می دهد و نیازی به انتقال یخچال نمی باشد و شما شاهد تعمیر یخچال خود می باشید.

علت خرابی اواپراتور

تعمیر اواپراتور یخچال

خرابی المنت حرارتی: المنت حرارتی به منظور برفک زدایی در زیر قطعه اواپراتور قرار دارد و خرابی المنت باعث مختل شدن عملیات برفک روبی می شود و در نتیجه اواپراتور از کار میافتد.

نقص فنی ترموستات: تشخیص دمای لوله ها و فرستادن پیام به هیتر المنت حرارتی برای شروع فرآیند یخ زدایی، از وظایف ترموستات می باشد و خرابی ترموستات باعث می شود تا این فرآیند به درستی شکل نگیرد و در آخر اواپراتور آسیب می بیند.

یخ زدن اواپراتور: یخ زدن اواپراتور به یک دلیل بستگی دارد و این که اگر درب یخچال به مدت طولانی باز مانده باشد، فشار زیادی به یخچال وارد می شود تا سرمای از دست رفته جبران شود. این فرآیند انرژی زیادی صرف می کند و در آخر منجر به یخ زدن اواپراتور می شود و اگر اواپراتور خراب شود، عملیات خنک سازی یخچال انجام نمی شود و دمای داخل یخچال افزایش پیدا می کند و باعث خرابی مواد غذایی می شود.

خرابی دیفراست: دیفراست وظیفه از بین بردن یخ ها و برفک زدایی را بر عهده دارد و اگر این سیستم دچار اختلال شود، برفک زدایی به درستی انجام نمی شود و منجر به یخ زدگی اواپراتور می شود.

خرابی برد یخچال: تمامی دستورات یخچال از سمت برد یخچال پردازش می شود و خرابی برد الکترونیکی یخچال باعث می شود تا در عملکرد قطعات یخچال اختلال ایجاد شود.

موارد مهم جهت جلوگیری از خرابی اواپراتور

تعمیر اواپراتور یخچال

  • سالم بودن لاستیک دور درب یخچال جهت خارج نشدن هوای سرد داخل یخچال
  • بررسی سلامت فن و موتور اواپراتور
  • باز بودن مسیر دریچه های خنک کننده
  • تنظیم کردن دمای یخچال
  • بررسی عملکرد فن های داخلی
  • شارژ گاز مبرد
  • کارکرد مطلوب قطعه تبخیر کننده و کمپرسور

تعمیر اواپراتور یخچال با نلی هوم

اگر اواپراتور یخچال شما دچار خرابی شده است، می توانید با کارشناسان نلی هوم تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنید و پس از تعمیرکاران ما در کمترین زمان در محل حاضر می شوند و اقدام به تعمیر اواپراتور یخچال شما می کنند. اگر اواپراتور یخچال شما غیر قابل تعمیر باشد، می توانید یک اواپراتور نو تهیه کنید و یا می توانید این کار را به کارشناسان ما واگذار کنید تا بهترین قطعه با بهترین برند را برای شما تهیه کنند. هزینه های تعمیر اواپراتور یخچال با توجه به بالا و پایین شدن قیمت قطعات یخچال متفاوت می باشد ولی جهت اطلاع از هزینه های حدودی می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی