مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

علت نشت آب از ماشین لباسشویی

يكشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵ ب.ظ

در این مطلب قصد داریم تا در مورد علت نشت آب از ماشین لباسشویی بپردازیم و این یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه می شوند و به معنای خرابی یکی از قطعات ماشین لباسشویی می باشد. همین خرابی لوازم منزل برای مردم باعث ناراحتی می شود و برای تعمیر ماشین لباسشویی باید به یک نمایندگی معتبر مراجعه نمایید. ماشین لباسشویی دارای یک سیستم پیچیده می باشد و هر فردی قادر به تعمیر آن نیست و در این زمینه باید از افراد متخصص کمک گرفت.

شرکت نلی هوم با داشتن کادری متخصص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی، به صورت همه روزه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد و دیگر لازم نیست نگران خرابی لوازم منزل خود باشید. شرکت نلی هوم تمامی خدمات تعمیر ماشین لباسشویی خود را با بهترین کیفیت و به صورت تضمینی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

اما علت نشت آب از ماشین لباسشویی به چند دلیل بستگی دارد و برای پیدا کردن مشکل، یک تعمیرکار متخصص ابتدا باید ماشین لباسشویی را عیب یابی کند و پس از کشف مشکل ماشین لباسشویی، اقدام به تعمیر آن بکند. برخی از تعمیرکاران از روی حدس و گمان، علت نشت آب از ماشین لباسشویی را بررسی می کنند و پس از انجام تعمیرات، هنوز شاهد نشت آب از ماشین لباسشویی هستیم و این یعنی تعمیرات به درستی انجام نشده است. در ادامه چند علت نشت آب از ماشین لباسشویی را برای شما شرح می دهیم.

6 علت نشت آب از ماشین لباسشویی

علت نشت آب از ماشین لباسشویی

  • شلنگ های آب

معمولا اولین چیزی که پس از دیده شدن نشت آب بررسی می شود، شلنگ های آب می باشد که ممکن است به علت پوسیدگی سوراخ شده باشند و یا این که از جای خود در آمده باشند. ماشین لباسشویی دارای چندین شلنگ آب شامل شلنگ های ورودی و خروجی می باشد و اگر مشکل از شلنگ های آب باشد، باید آن ها را تعویض کنید. شلنگ های داخلی ماشین لباسشویی که شیربرقی به مخزن جا پودری را متصل می کنند، ممکن است پس از چندین سال به علت پوسیدگی خراب شوند و با تعویض آن ها، نشتی آب برطرف می شود.

  • لاستیک درب ماشین لباسشویی

اگر نشتی آب از جلوی ماشین لباسشویی است، چک کنید که در هنگام شستشو آب از درب ماشین لباسشویی نشتی دارد یا خیر. در دیواره های درب ماشین لباسشویی لاستیک قرار گرفته است که هنگام بسته شدن درب باعث می شود تا قطره ای آب به بیرون نفوذ نکند. پوسیدگی و پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی باعث می شود تا آب از درزهای درب نشت پیدا کند و برای برطرف کردن این مشکل، باید لاستیک دور درب ماشین لباسشویی تعویض شود. برای این کار می توانید از کارشناسان نلی هوم کمک بگیرید.

  • دریچه ورودی آب

دریچه ورودی آب دارای یک شیر می باشد که در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد و یک شلنگ به آن متصل است و وظیفه کنترل ورود آب گرم و سرد را برعهده دارد. کوچکترین آسیب دیدگی در این شلنگ باعث نشت آب می شود و یک تعمیرکار متخصص برای عیب یابی، باید این قسمت از ماشین لباسشویی را هم بررسی کند.

  • خرابی پمپ ماشین لباسشویی

پمپ ماشین لباسشویی یکی از اصلی ترین قطعات این دستگاه به شمار می رود و خراب شدن آن پس از چندین سال طبیعی می باشد. برای بررسی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، باید آن را به طور کامل از دستگاه جدا کنید و شلنگ های متصل به آن باید بررسی شوند. اگر در هنگام شستشو شاهد نشت آب از ماشین لباسشویی هستید، علت معیوب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی وجود دارد و باید توسط یک تعمیرکار متخصص بررسی شود.

  • خرابی جا پودری

جا پودری قسمتی از ماشین لباسشویی می باشد که در آن مواد شوینده ریخته می شود و پس از روشن شدن ماشین لباسشویی، این مواد شوینده از طریق شلنگ های اتصال، به داخل مخزن ماشین لباسشویی ریخته می شوند. رسوب گرفتن جا پودری یکی دیگر از علت نشت آب از ماشین لباسشویی می باشد و استفاده از مواد شوینده نامرغوب باعث به وجود آمدن این مشکل می شود. شکستگی جا پودری به دلیل ضربه خوردن باعث نشت آب از ماشین لباسشویی می شود و باید آن را تعویض کنید.

  • خراب سوئیچ فشار

سویچ فشار وظیفه کنترل میزان آب در دیگ ماشین لباسشویی را برعهده دارد و با پر شدن دیگ از آب به اندازه مناسب و رسیدن فشار هوا به نقطه تنظیم، سوئیچ باز می شود و شیر برقی را قطع می کند تا از ورود بیشتر آب به داخل دیگر جلوگیری کند. برای بررسی این مشکل می توانید از کارشناسان نلی هوم کمک بگیرید.

مجتمع فنی تهران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی