مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

شارژ گاز یخچال در منزل

سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۸:۵۵ ب.ظ

یکی از مهم ترین لوازم برقی آشپزخانه که وجود آن اهمیت زیادی دارد یخچال است. یخچال از اجرا و قطعات مختلفی تشکیل شده است و هریک از این بخش های وظایف مشخصی را برعهده دارند تا عملکرد سیستم دچار مشکل نشود. یکی از بخش هایی که در خنک نگهداشتن فضای یخچال نقش بسیار مهمی را ایفا می کند گاز یخچال است. گاز یخچال نوعی گاز شیمیایی با نقطه تبخیر پایین است که فشره شده تا محیط داخلی یخچال را خنک کند، جالب است بدانید در یخچال های قدیمی از گاز آمونیاک به عنوان گاز یخچال استفاده می شد که گازی سمی است و احتمال انفجار آن نیز زیاد است!

به همین علت این گاز دیگر مورد استفاده قرارنگرفت و درحال حاضر گاز فریون جایگزین آن شده است. فریون نام ماده خنک کننده یخچال های جدید است، این گاز بی رنگ و بی بو می باشد اما ممکن است نشتی آن باعث بوجود آمدن بوی بدی شود. گاز یخچال به صورت مداوم در حال چرخش است که طی آن به صورت مداوم تبخیر و مجدداً فشرده می شود. گاز یخچال در داخل لوله های کندانسور کمی از گرمای هوای اطراف را می گیرد، زمانی که ماده مبرد یا همان گاز یخچال که به صورت فشرده است در کویل های اپراتور به گردش در می آید در اثر جذب گرمای هوای اطراف کویل ها به بخار تبدیل می شود. سپس با وارد شدن به کمپرسور دوباره فشرده می شود و همین چرخه تکرار می شود و همین چرخه تکرار می شود تا فضای داخل یخچال خنک بماند.

از آنجا که این گاز در خنک کردن یخچال نقش مهمی را برعهده دارد مناسب بودن انداز آن اهمیت زیادی دارد، گاهی اوقات بنا به دلایلی مانند نشتی گاز از لوله های کندانسور یا اوپراتور مقداری از گاز یخچال تخلیه می شود. در این صورت باید برای شارژ گاز یخچال در منزل خود اقدام نمایید. زمان تمیز کردن یخچال باید مراقب باید تا به کویل های کندانسور آسیبی وارد نکنید زیرا به وجود آمدن کوچکترین حفره می تواند باعث نشتی و تخلیه تدریجی گاز یخچال شود. شارژ گاز یخچال در منزل یکی از خدمات شرکت نلی هوم می باشد و می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا برای شارژ گاز یخچال در منزل اقدام نمایند.

راه های تشخیص نشتی گاز یخچال

شارژ گاز یخچال در منزل

  1. گرم شدن مواد غذایی درون یخچال
  2. به طور دائم کار کردن موتور یخچال
  3. بوی عجیب و بد یخچال

از راه های تشخیص نشتی ویا تمام شدن گاز یخچال است که در این صورت یخچال می باشد.

عموماً نشتی گاز یخچال ها از طریق

  • ضربه خوردن و پوسیدگی لوله های دور درب
  • لوله های محافظ و میانی
  • لوله های کندانسور
  • کمپرسور و اوپراتور
  • سوراخ شدن لاستیک درب یخچال

که در این صورت نیاز به شارژ گاز یخچال می باشد. طول عمر بالای 10 سال و سرد نبودن یخچال و فریزر نیز از سایر علت های نشتی گاز یا تمام شدن گاز یخچال است، همچنین اگر لوله های شبکه ای کندانسور و کمپرسور پشت یخچال دارای حرارتی نبود به این معناست که هیچ گازی درون لوله ها درجریان نیست و نیاز به شارژ گاز یخچال است.

انجام شارژ گاز یخچال در منزل

با سرویس های تعمیراتی در منزل نلی هوم دیگر نیاز نیست نگران خراب شدن وسایل برقی و لوازم برقی خانگی باشید و در هر محله ای که زندگی می کنید از خدمات حرفه ای تعمیر یخچال نلی هوم استفاده نمایید. شارژ گاز یخچال در منزل و رفع نشتی، شستشوی کامل مدار، تعویض ترموستات، تعمیرات کندانسور و تعویض یخساز و غیره در منزل شما انجام می شود. تعمیرکاران متخصص و با تجربه به منزل شما مشتری عزیز مراجعه می کنند و تمامی کار های تعمیراتی را در کوتاه ترین زمان انجام می دهند. شرکت نلی هوم صفر تا صد تعمیر یخچال های قدیمی را با بهترین قطعات اصل و به صورت تضمینی برای شما انجام می دهند و لازم نیست نگران هزینه های تعمیر یخچال باشید و این شرکت با مناسب ترین هزینه، یخچال شما را تعمیر می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را راهنمایی نمایند.

مجتمع فنی تهران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی