مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

رفع صدای زیاد یخچال

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۰۹:۴۹ ب.ظ

یخچال های امروزی دارای سیستم های بسیار پیشرفته ای می باشند و هنگام کار کردن هیچ صدایی از آن ها به گوش ما نمی رسند ولی برخی از یخچال های قدیمی هنگام فعالیت، صداهایی از آن به گوش ما می رسد و برای رفع صدای زیاد یخچال، به سرویس نیاز می باشد. در یخچال های طبیعی این صداها ممکن است تا حدودی طبیعی باشد اما یخچال های پیشرفته امروزی به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که هیچ صدایی ندارند و یا صدای بسیار کمی دارند. صدای زیادی یخچال های پیشرفته غیر طبیعی می باشد و زمانی که این اتفاق رخ دهد، باید برای تعمیر یخچال اقدام نمایید.

صداهای یخچال ممکن است متفاوت باشد و برای بررسی آن لازم است یک کارشناس متخصص یخچال را عیب یابی کند تا علت صدای زیاد یخچال مشخص شود و پس از آن می توانید برای رفع صدای زیاد یخچال اقدام کند. برخی از قطعات یخچال مانند کمپرسور یا موتور یخچال، بدنه یخچال، شیر برق و رله ها، یخساز و بدنه داخلی دارای صداهای بسیار کمی می باشند که در طول روز اغلب به گوش ما نمی رسند و شب ها در سکوت کامل ممکن است صدای بسیار کمی داشتن باشند و این صداهای کم جای نگرانی ندارد.

اگر یخچال شما صداهای غیر طبیعی تولید می کند، می توانید جهت رفع صدای زیاد یخچال با شرکت نلی هوم تماس حاصل نمایید و این مجموعه صفر تا صد تعمیر یخچال را با بهترین کیفیت و به صورت تضمینی انجام می دهد. اهمیت ندادن به این موضوع ممکن است باعث خرابی بیشتر و در نتیجه پرداخت هزینه بیشتر برای تعمیرات شود و اقدام به موقع برای تعمیر یخچال باعث می شود تا دیگر قطعات آن آسیب نبینند.

علت صدای زیاد یخچال

رفع صدای زیاد یخچال

خرابی فن یخچال: فن یخچال که کاربرد خنک کردن موتور یخچال را دارد، دارای پروانه هایی می باشد و اگر حتی یکی از پروانه های آن دچار خرابی شده باشد، هنگام کار کردن صدای غیر طبیعی تولید می کند که بسیار واضح است. شل شدن پیج های فن یخچال هم باعث بروز صداهای غیر طبیعی می شود و برای بررسی بیشتر نیاز است یک کارشناس آن را بازبینی کند. از دیگر علت های صدای زیاد فن، کثیف بودن یا خشک شدن کار کردن آن می باشد که با تمیز کردن و روغن کاری آن، مانند روز اول بدون صدا کار می کند.

لرزش لوله های کمپرسور: لوله های کمپرسور در صورت شل شدن دچار لرزش می شوند و این لرزش ها باعث بروز صداهایی می شود که برای رفع صدای زیاد یخچال می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

صدای تزریق گاز به یخچال: همان طور که می دانید یخچال ها دارای یک گاز فشرده می باشند که برای خنک سازی مورد استفاده قرار می گیرد و اگر صدایی مانند نشتی گاز از یخچال به گوش شما رسید، سریعا به کارشناسان ما اطلاع دهید.

موتور یا کمپرسور یخچال: شل شدن پیچ های موتور یخچال باعث می شود تا هنگام فعالیت، موتور دچار لرزش شود و باعث بروز صدا شود. اما گاهی اوقات خرابی موتور باعث بروز صداهای غیر طبیعی می شود و اگر مشکل از خوده موتور باشد، به احتمال خیلی زیاد باعث موتور یخچال را تعویض کنید. البته در یخچال های امروزی موتورهای یخچال به سادگی دچار خرابی نمی شوند و می توان تا سال های زیادی بدون مشکل از آن ها استفاده کرد.

نکات مهم در مورد نگهداری یخچال

رفع صدای زیاد یخچال

  • یخچال ها دارای قطعات حساسی می باشند و هر گونه ضربه می توان باعث خرابی آن ها شود و در صورت جا به جایی یخچال، حتما این کار را با دقت انجام دهید تا از ضربه خوردن به آن جلوگیری شود.
  • در صورتی که به دلیل خرابی نیاز به قطعات جدید می باشد، حتما بهترین برند با بهترین کیفیت قطعات را خریداری کنید تا بار دیگر یخچال به زودی دچار خرابی نشود.
  • تنظیم بودن پایه های یخچال جزء موارد مهم نگهداری آن به شمار می رود و در صورتی که پایه های یخچال تراز نیستند، حتما آن ها را تراز کنید یا یخچال به صورت کاملا صاف باشد. تنظیم نبودن پایه های یخچال باعث تکان خوردن آن می شود.
  • اگر هیچ تخصصی در زمینه تعمیر یخچال ندارید، به هیچ عنوان دست به تعمیر یخچال خود نزنید و این یک کار کاملا تخصصی می باشد و ممکن است باعث آسیب جدی به یخچال شود و حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. شرکت نلی هوم با داشتن کادری مجرب، همه روزه آماده ارائه خدمات تعمیر یخچال به شما مشتریان عزیز می باشد و فقط کافیست با کارشناسان ما تماس گرفته تا در کمترین زمان در محل حاضر شوند و دستگاه شما را تعمیر کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی