مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

علت خنک نکردن یخچال

دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۴۱ ب.ظ

یخچال دارای یک سیستم سرمایشی قابل کنترل می باشد که باعث می شود مواد غذایی در یخچال تا زمان زیادی سالم بمانند. علت خنک نکردن یخچال به دلایل مختلفی بستگی دارد و اگر سیستم سرمایشی یک یخچال دچار مشکل شود، باید سریعا برای تعمیر یخچال اقدام نمایید. خنک نکردن یخچال یعنی دستگاه روشن است ولی اما دمای داخلی آن به اندازه ی کافی خنک نیست و باعث خراب شدن مواد غذایی داخل آن می شود و همچنین فشار زیادی به کمپرسور وارد می شود.

برای بررسی علت خنک نکردن یخچال باید حتما از متخصصان با تجربه در این زمینه کمک گرفت و شرکت نیلی هوم می تواند شما را در این زمینه یاری کند. یخچال از قطعات مختلفی تشکیل شده است که عمکرد اکثر آن ها به یک دیگر ارتباط دارد و خرابی در هر قطعه می تواند در باعث اختلال در عملکرد یخچال شود. برخی از قطعات یخچال در صورت خرابی قابل تعمیر می باشند و هزینه کمتری برای شما در بر دارد اما برخی دیگر غیر قابل تعمیر هستند و نیاز به تعویض دارند که طبیعتا هزینه بیشتری برای شما در بر دارد.

بررسی علت خنک نکردن یخچال

علت خنک نکردن یخچال

شارژ گاز یخچال: علت خنک نکردن یخچال می توان به دلیل اتمام یا کم شدن گاز یخچال باشد و گاز یخچال برای خنک کنندگی داخل دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت کم شدن یا اتمام آن، نیاز به شارژ گاز یخچال می باشد.

لاستیک درب: لاستیک دور درب یخچال باعث جلوگیری از خروج هوای خنک به خارج می شود و باعث می شود داخل یخچال همیشه خنک باقی بماند. خرابی لاستیک دور درب یخچال باعث می شود تا هوای خنک داخل دستگاه به بیرون راه پیدا کند و باعث گرم شدن داخل یخچال می شود. در صورت مشاهده خرابی در لاستیک درب یخچال، نیاز است که آن را تعویض کنید و در صورتی که به آن اهمیت ندهید، مصرف برق شما افزایش پیدا می کند و همچنین به کمپرسور فشار بیشتری وارد می شود.

خرابی کمپرسور: کمپرسور یکی از اصلی ترین قطعات یخچال به شمار می رود که با فشردن گاز مبرد و پمپاژ آن به داخل کویل ها، باعث خنک کردن داخل دستگاه می شود. کمپرسور در برخی موارد قابل تعمیر می باشد اما در صورتی که خرابی جدی باشد، نیاز به تعویض کمپرسور می باشد.

خرابی فن کندانسور: فن کندانسور وظیفه خنک کردن کمپرسور را داراد و کمپرسور به دلیل این که به صورت دائم در حال فعالیت می باشد، گرمای بسیار زیادی دارد و فن کندانسور وظیفه خنک نگه داشتن آن را بر عهده دارد. در صورتی که فن کندانسور دچار خرابی شود، دمای کمپرسور افزایش پیدا می کند و اگر این دما بیش از حد زیاد شود، باعث خرابی و سوختن کمپرسور می شود.

نکات مهم در مورد خنک نکردن یخچال

علت خنک نکردن یخچال

گاهی اوقات خنک نکردن یخچال مربوط به خرابی قطعات یخچال نمی باشد و ابتدا باید چندین مورد ساده را مورد بررسی قرار داد و اگر مشکل از آن جا نبود، باید به متخصصان جهت تعمیر یخچال تماس بگیرید. یکی از مواردی که باعث می شود تا یخچال به خوبی خنک نشود، پر کردن بیش از حد یخچال می باشد که باعث می شود هوای خنک به خوبی در آن جریان پیدا نکند. همیشه یخچال خود را به اندازه استاندارد پر کنید و فضای کافی برای گردش هوای خنک داخل آن نگه دارید.

مورد بعدی چک کردن دو شاخه و پریز برق می شود و در صورتی که جریان برق یخچال ایراد داشته باشد، باعث خرابی قطعات یخچال می شود. یکی از دلایلی که باعث گرم شدن یخچال می شود، گرم شدن فضای منزل می باشد که به خصوص در تابستان باعث گرمای یخچال می شود و برای جلوگیری از این مورد، می بایست دمای منزل را در حالت ایده آل قرار داد.

یکی از مواردی که کمتر پیش می آید، خرابی آهنربای درب یخچال می باشد. درب یخچال دارای یک آهنربا می باشد و زمانی که درب یخچال به بدنه نزدیک می شود، خاصیت آهنربایی باعث می شود تا درب یخچال خیلی محکم بسته شود. همچنین اکثر یخچال های پیشرفته دارای یک آلارم می باشند و در صورتی که درب یخچال باز مانده باشد، با به صدا در آمدن آلارم به شما هشدار می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر یخچال می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی