مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

مطالب و اخبار روز

مطالب آموزشی، اخبار، تبلیغات و فروش محصولات

اهمیت زبان برنامه نویسی در جهان

سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۰۵:۵۵ ب.ظ

اهمیت زبان برنامه نویسی در جهان

تاکنون به اهمیت زبان برنامه نویسی در جهان فکر کرده اید؟ با پیدایش زبان های برنامه نویسی چه اتفاقی در صنعت های مختلف افتاد؟ آیا یادگیری زبان های برنامه نویسی مهم است؟ شاید کمتر کسی باشد که عمیقا بتواند اهمیت برنامه نویسی در جهان و صنعت های مختلف را درک کند ولی با این حال بسیاری از افراد هستند که علاقمند به یادگیری زبان های برنامه نویسی می باشند. هر کشوری در هر قاره یک زبان ملی دارد که برای ارتباط گفتاری با یک دیگر از آن زبان استفاده می شود. کامپیوترها هم دارای زبان مخصوص می باشند که برای ارتباط با آن ها نیاز است تا آن ها را به خوبی بلد باشید. زبان های برنامه نویسی جزء آن دسته از زبان هایی است که می توان با کامپیوتر ارتباط برقرار کرد و هر آن چه می خواهید با کدنویسی می توانید آن را طراحی کنید.

شاید کسی که برای اولین بار قصد طراحی یک زبان برنامه نویسی برای ارتباط با کامپیوترها را داشته است، پیشرفت حال حاضر زبان های برنامه نویسی برای او یک رویا محسوب می شد اما حالا زبان های برنامه نویسی در صنعت های مختلف به کار برده می شود. با ظهور زبان های برنامه نویسی یک انقلاب بزرگ در صنعت های مختلف صورت گرفت به طوری که می توان از کوچکترین تا بزرگترین دستگاه های الکترونیکی و صنعتی را به کمک زبان های برنامه نویسی برنامه ریزی کرد و آن ها را به حرکت در آورد. به طور مثال در اکثر کارخانه هایی که دستگاه های آن ها به صورت اتوماتیک عمل می کنند، به کمک زبان های برنامه نویسی برنامه ریزی شده اند.

این روزها اکثر قطعات الکترونیک قابل برنامه ریزی هستند و می توان هر قطعه الکترونیکی را به زبان برنامه نویسی برنامه ریزی کرد و در دستگاه های مختلف از آن استفاده کرد. اما تاکنون هر آن چه درباره برنامه نویسی گفته ایم برای استفاده در دستگاه ها و قطعات الکترونیکی و صنعتی بوده است و کاربرد زبان های برنامه نویسی فراتر از آن می باشد. اگر علاقمند به یادگیری زبان های برنامه نویسی می باشید، می توانید در دوره های آموزش برنامه نویسی در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب شرکت نمایید و این دوره ها در بالاترین سطح آموزشی زیر نظر برترین اساتید کشور برگزار می شود.

اهمیت زبان برنامه نویسی در زندگی ما

اهمیت زبان برنامه نویسی در جهان

شاید ما به طور مستقیم در زندگی خود با زبان های برنامه نویسی برخورد نداشته باشیم ولی حتما به صورت غیر مستقیم با آن کار کرده ایم. به طور مثال اکثر لوازمی که در منزل ما وجود دارد دارای قطعات الکترونیکی می باشند که با زبان های برنامه نویسی برنامه ریزی شده اند. یخچال، لباسشویی، تلویزیون و ... از جمله لوازمی هستند که در آن ها قطعات برنامه نویسی شده به کار رفته است. اما مهمترین و کاربردی ترین وسایلی که در زندگی ما نقش دارند، موبایل ها و کامپیوترها می باشند.

اکثر مردم برای خود یک تلفن همراه هوشمند دارند که با یک سیستم عامل مشخص کار می کند و در داخل هر تلفن همراه هوشمندی چندین نرم افزار نصب شده است که برای انجام کارهای روزانه و سرگرمی از آن ها استفاده می کنیم. تمامی اپلیکیشن هایی که در تلفن همراه ما وجود دارند با کمک زبان های برنامه نویسی طراحی شده اند و طراحان آن کسانی هستند که به زبان های برنامه نویسی تسلط دارند. کامپیوترها و لبتاب هایی که در هر خانه ای وجود دارد تماما با زبان های برنامه نویسی کدنویسی شده اند که شامل نرم افزارها و بازی های آن ها هم می شود.

زبان های برنامه نویسی از گذشته تاکنون پیشرفت غیر قابل پیشبینی داشته است و حرکت دادن یک قطعه با زبان برنامه نویسی برای بشر فقط یک فرضیه بود که حالا به وقوع پیوسته است. با زبان های برنامه نویسی هیچ چیزی غیرممکن نیست و حالا در صنعت های بزرگ مانند کارخانجات، هوافضا، سیستم های آموزشی، قطعات الکترونیکی، طراحی و توسعه وب و اپلیکیشن های موبایل و ... از زبان های برنامه نویسی استفاده می شود.

انواع زبان های برنامه نویسی

اهمیت زبان برنامه نویسی در جهان

در جهان چندین زبان برنامه نویسی وجود دارند که در صنعت های مختلفی کاربرد دارند و ممکن است یک زبان برنامه نویسی در چندین صنعت کاربرد داشته باشد و علاقمندان می توانند با توجه سلیقه و استعداد خود هر کدام از آن ها را آموزش ببینند. برخی از زبان های برنامه نویسی با توجه به کاربرد و طرفدارانی که دارند جزء محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان محسوب می شود که در ادامه بهترین و مهمترین زبان های برنامه نویسی را برای شما نام می بریم.

  • C
  • C++
  • C#
  • PHP
  • Net
  • Java
  • JavaScript
  • پایتون
  • اندروید
  • سوئیفت
  • کاتلین
  • و ...

زبان های فوق جزء بهترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان می باشد که در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. شما هم می توانید برای آموزش برا کدام از زبان های فوق اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش زبان های برنامه در مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب می توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه نمایید و برای اطلاع از شروع دوره های آموزشی می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

تلفن تماس: 66939772 - 66933439

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی